Marketing relacji - czyli jak zbudować relację z klientem

Każdy przedsiębiorca wie, że prowadząc swój biznes, jego podstawą są zadowoleni klienci. Walka opiera się nie tylko na nowych klientach, ale również na tych, którzy już u nas coś kupili lub zamówili jakąś usługę. Jeżeli o nich zadbamy, będą filarem naszej firmy, bo dzięki nim firma będzie stabilna ze względu na stały dochód wpływający na konto.



Marketing relacji - co to jest?

 

Marketing relacji jest rodzajem marketingu ukierunkowanym na budowanie stałych i trwałych więzi z klientem, opartych na satysfakcji i lojalności. W marketingu relacyjnym głównie sprawia, że obie strony korzystają na takiej relacji. Sprzedający zarobi, a klient będzie w posiadaniu usługi bądź rzeczy, której potrzebował. Taki rodzaj marketingu ma również na celu komunikację z klientem. Nie musi być to bezpośrednia relacja. Wystarczy mail przypominający o aktualnych rabatach, czy wpis w social media. Głównym założeniem marketingu relacji jest poznanie potrzeb naszego klienta i sprawienie by sam produkt jak i wszystko wokół niego spełniało jego wymagania. Ważna jest obsługa klienta. Zarówno ta na początku naszej wspólnej ścieżki, jak i w czasie zakupu a przede wszystkim po to, aby przypomnieć o sobie klientowi za jakiś czas. Pamiętajmy o tym, by marketing relacji prowadził do stworzenia długotrwałych i partnerskich relacji z klientem oraz gwarancji wysokiej jakości usług jak i produktów.

Marketing relacji - czyli jak zbudować relację z klientem

Dla kogo marketing relacji?

 

Ten rodzaj marketingu nie jest zarezerwowany dla żadnej konkretnej branży. Sprawdzi się zarówno w biznesie prowadzonym na zasadzie B2B jak i B2C. Oczywiście działania marketingowe mogą się różnić w każdej z nich, ale cel pozostanie taki sam.

 

Dlaczego warto skorzystać z tego rodzaju marketingu?

 

Przede wszystkim stali klienci są podstawą naszej firmy. Dzięki nim mamy stałe wpływy na konto i to właśnie dzięki nim nasza firma jest stabilna finansowo. Dzięki temu możemy inwestować w nowości i przyciągać nowych klientów, a także rozbudowywać ofertę dla stałych klientów, którzy również chcą iść do przodu w rozwoju swoich firm.