Carsharing dla firm. Dlaczego warto?

Carsharing jest usługa, która cieszy się obecnie sporą popularnością. Chętnie korzystają z niej już nie tylko osoby prywatne, które potrzebują we własnym zakresie dojechać z miejsca na miejsce wypożyczonym na minuty autem, lecz także firmy, pragnące zapewnić swoim pracownikom wygodny, dostępny od ręki środek transportu. Dzięki tej usłudze firma nie musi już utrzymywać własnej floty samochodowej, jednocześnie zachowując jednak stały dostęp do wszystkich korzyści, jakie jej pracownikom zapewniają pojazdy firmowe.

Na czym polega carsharing dla firm?

Carsharing to usługa, która pojawiła się na rynku kilka lat temu i zyskała spore uznanie wśród wszystkich miłośników wygodnego przemieszczania się po mieście. Początkowo, w gronie jej użytkowników były głównie osoby prywatne, które wypożyczały auto na własne potrzeby – aby wygodnie dostać się do pracy, dojechać na spotkanie ze znajomymi czy na zakupy. Dziś, carsharing to także usługa skierowana do klientów biznesowych, którzy chcą czerpać korzyści z posiadania auta do swojej dyspozycji, lecz nie chcą ponosić wysokich kosztów związanych z utrzymaniem własnej floty samochodowej.

Usługa carsharing dla firm pozwala wypożyczyć auto na potrzeby przedsiębiorstwa i jej pracowników oraz korzystać z niego w dowolnym celu biznesowym. Za jego pomocą pracownicy punktualnie dotrą m. in. do pracy, na spotkanie biznesowe i do klienta, a także dostarczą zamówiony towar we wskazane miejsce. Wszystko to szybko, sprawnie i przy dużo niższych kosztach po stronie przedsiębiorstwa. Dzięki tej usłudze firmy, które z różnych powodów nie posiadają własnej floty, będą mogły zapewnić sobie mobilność, a swoim pracownikom wygodę i elastyczność w planowaniu swojego czasu pracy.

Carsharing dla firm. Dlaczego warto?

Dlaczego warto korzystać z carsharingu w swojej firmie?

Utrzymanie własnej floty samochodowej wiąże się z szeregiem wyzwań i obowiązków. To nie tylko spore koszty, lecz także duża odpowiedzialność oraz konieczność stałego czuwania nad stanem firmowych aut. Firma ponosi nie tylko bieżące wydatki związane z tankowaniem pojazdów, lecz musi uwzględnić w swoim budżecie pieniądze na ewentualne naprawy, wymianę opon, części zamienne, przeglądy techniczne, ubezpieczenie i wiele innych. Wydatków tych nie mają natomiast przedsiębiorstwa, korzystające z carsharingu!

Wynika to z faktu, że udostępniane w ramach tej usługi pojazdy pozostają własnością firmy carsharingowej – to ona ponosi więc wszystkie bieżące opłaty związane z ich utrzymaniem. W efekcie, jej klienci mogą sporo zaoszczędzić, płacąc jedynie za czas, w którym auta faktycznie „pracowały” na rzecz firmy.

Carsharing dla firm to także ukłon w stronę ekologii – korzystanie z pojazdów tylko w razie wyraźniej potrzeby znacząco zmniejsza bowiem ślad węglowy. Wreszcie, usługa ta ma szanse okazać się także skutecznym wsparciem i benefitem dla pracowników, ułatwiając im m. in. dojazdy do pracy, zapewniając pojazd służbowy do osobistej dyspozycji, a także pozytywnie wpływając na ich punktualność.