7 pomysłów na marketing offline

Większość firm odnoszących sukcesy łączy metody online z offline. Taką strategię możemy nazwać marketingiem wielokanałowym. Pamiętaj, że nawet jeśli masz świetne pomysły na działalność online, nie powinieneś ignorować elementów offline. Zobacz, co możesz jeszcze zrobić!

Wizytówki

Pozwalają łatwo i szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Obecnie coraz rzadkiej korzystamy z wizytówek. Wiele osób zakłada, że strona internetowa w zupełności wystarczy. Przygotuj jednak swoje wizytówki. Rozdawaj je, gdziekolwiek jesteś. Możesz na nich umieścić nazwę firmy i dane kontaktowe. 

Wyróżnij swoją markę, wybierając unikalny projekt, który odzwierciedla Twoje wartości i kreatywność. Pamiętaj, by być konsekwentnym. Nie używaj innego logo, stylu czcionki ani kolorów niż te, których używasz na swojej stronie internetowej i pozostałych materiałach marketingowych.

Networking

Może pomóc w budowaniu głębszego poczucia lojalności wobec marki wśród kupujących. Dlatego nie lekceważ dobrego, tradycyjnego uścisku dłoni. Kreuj własne możliwości nawiązywania kontaktów osobistych, dołączając do lokalnych stowarzyszeń i organizacji, w których prawdopodobnie znajduje się osoby z grupy docelowej. Z czasem tę sieć możesz rozszerzyć o konferencje o zasięgu krajowym. 

7 pomysłów na marketing offline

Marketing partyzancki offline

Marketing partyzancki to ogólny termin określający użycie niekonwencjonalnych strategii marketingowych. Możesz na przykład:

  • Zostawiać wizytówki w losowych miejscach, np. barach, kawiarniach.
  • Przypadkowo zostawić markowe pióro w banku.
  • Podarować markowe zakładki lokalnej bibliotece.

Ulotki

Chociaż wydają się staromodne, nadal są skuteczne. Dołącz do nich kod rabatowy lub kupon. Wtedy możesz łatwo sprawdzić, czy ulotki przynoszą wymierne efekty Twojej firmie. Zwiększają świadomość marki i przyciągają nowych klientów. Możesz w ten sposób promować swoją firmę, udostępniać dane kontaktowe, reklamować wyprzedaż lub promocję. 

Kupony

Kto nie lubi zaoszczędzić trochę pieniędzy? Kupony to świetny sposób na przyciągnięcie klientów do swojej firmy. Dotyczy to szczególnie tych osób, które jeszcze nie znają Twojej marki. Chętniej wypróbują produktu lub usługi w promocyjnej cenie. 

Możesz je:

  • wręczać potencjalnym klientom, którzy wykazali zainteresowanie ofertą,
  • zostawiać je w miejscach publicznych, jeśli jest to dozwolone,
  • dołączać je do listów,
  • zamieścić w lokalnej prasie.

Ramki pod tablice rejestracyjne

Wyróżniają się doskonałą jakością. Są odporne na warunki atmosferyczne i myjnię. Możesz na nich zamieścić dużo informacji. Przy ich produkcji wykorzystano nowoczesne technologie. Co ważne, ramki pod tablice rejestracyjne przykuwają uwagę klientów. Można na nich wydrukować tekst, grafikę, logo i zdjęcia.

Sponsorowanie wydarzeń lokalnych

Sponsorując wydarzenie, możesz zwiększyć widoczność marki. Im większy event, tym więcej mediów i platform społecznościowych wspomina sponsorów. Możesz też zasponsorować nagrody dla uczestników konkursu. 

Niezależnie od tego, czy uczestniczysz w lokalnej akcji charytatywnej, czy targach rzemieślniczych, możesz łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów.