Jak tworzyć czytelne i zachęcające treści na strony www?

Dobry artykuł, który zostanie opublikowany na stronie www, musi być nie tylko interesujący i zrozumiały, ale także atrakcyjny wizualnie. Przed jego napisaniem i publikacją warto poświecić kilka chwil na sprawdzenie jego wyglądu, wybór zdjęć i grafik oraz ocenę jego czytelności. Według badań, użytkownicy internetu potrzebują bowiem zaledwie 5 sekund, aby zadecydować czy chcą zapoznać się z treścią danego tekstu, czy też nie.

Liczy się nie tylko sama treść i zawartość merytoryczna! Wygląd i czytelność artykułu

Dobry artykuł, który będzie zachęcał użytkownika do przeczytania musi być nie tylko ciekawy – treść można bowiem ocenić dopiero po kompletnym zapoznaniu się z artykułem. Czynnikiem, który decyduje o tym, czy odwiedzający stronę w ogóle poświęci chwilę na przeczytanie naszych treści, jest sama oprawa wizualna dostępnych treści. Artykuły powinny być zaprezentowane w czytelnej formie, z podziałem na akapity oraz zawierać wyszczególniony tytuł, śródtytuły oraz lead informujące czytelnika o najważniejszych wątkach poruszanych w tekście. Ich obecność pozwala w kilka sekund ocenić czy warto zagłębić się w treść, czy też poszukać czegoś innego.

Bardzo ważnym elementem oprawy wizualnej treści publikowanych w internecie jest podział na w miarę równe akapity. Artykuł nie powinien stanowić jednego, zwartego bloku tekstu, gdyż takie treści są zazwyczaj ciężkie w czytaniu, szybciej męczą wzrok oraz wymagają dużego skupienia uwagi. Podział na logiczne bloki tekstu, czyli akapity, pozowała natomiast czytelnikowi na wygodne zapoznanie się z treścią, oderwanie się od niej na chwilę oraz powrót do miejsca, w którym skończył lekturę bez konieczności przeszukiwania całego bloku treści. Jeśli chcemy dodatkowo ułatwić czytelnikowi lekturę, warto sformatować tekst wyszczególniając pogrubioną czcionką najważniejsze fragmenty lub warte zapamiętania zdania.

Jak tworzyć czytelne i zachęcające treści na strony www?

Infografika – atrakcyjny dodatek graficzny, który znacząco podnosi wartość artykułów

Bardzo ciekawym dodatkiem, który jest w stanie znacznie podnieść walory wizualne oraz wartość artykułów jest inforgrafika. Jej popularność w działaniach content marketingowych wynika z faktu, że infografiki są przekonujące, atrakcyjne oraz pozwalają przekazać trudne i skomplikowane informacje i zależności w prostej oraz atrakcyjnej wizualnie formie, która sprzyja ich zapamiętaniu i kojarzeniu faktów. Ogromna zaletą korzystania z infografik przy pisaniu artykułów internetowych jest także ich duża popularność wśród internautów, którzy chętnie je udostępniają oraz rozpowszechniają na portalach społecznościowych, forach, blogach i innych stronach.

Infografika jest doskonałym narzędziem do przekazania czytelnikom skomplikowanych faktów takich, jak m. in. dane statystyczne, fakty oraz liczby. Informacje przekazane za pośrednictwem obrazków i grafik są przetwarzane przez ludzki mózg ok. 60 tys. razy szybciej od treści przekazywanych za pomocą słowa pisanego, co ułatwia przekazywanie informacji, pozwala zaoszczędzić miejsce na stronie oraz skuteczniej przyciągnąć uwagę czytelników niż jest to w stanie zrobić pozbawiony dodatków graficznych artykuł. Dodatkowo, każda infografika może zostać opatrzona firmowym logo i dzięki rozpowszechnianiu przez samych użytkowników pozytywnie wpłynąć na zasięgi strony firmowej.